HOME
Back to overview


Hoezeer ook mijn persoonlijke voorkeur bij de selectie van al mijn kunstenaars doorklinkt, toch.....
lees verder




As much as personal preference has always had free rein in my selection of every single one of my artists, I firmly.....
read more
Contact via E-mail




Back to overview



"In de Tuin Gevonden - Meisje met Toekomstfakkel" 1967 olieverf/doek
80 x 70 cm € 38.000








"Knie op Tafel" 2000 tempera en alkyd/karton/paneel
25,2 x 17,4 cm € 5.500







"Ziek Naakt" 1989 tempera en alkyd/karton op hout
32 x 41 cm Euro 18.000







"Keukenvrucht" 2015 olieverf/paneel
15,5 x 11,3 cm € 5.500







"Waterprof" 2006 tempera en alkyd/karton/paneel
20,5 x 13 cm € 6.300






"Harde Zit" 2012 gouache en gemengde techniek
26,5 x 20,5 cm (verkocht-sold)






"Kersennest" 2002 tempera en alkyd/karton/paneel
9,5 x 14,7 cm € 5.000






"Eerste Bloem" 2004 tempera en alkyd/karton/paneel
14,6 x 14,3 cm € 5.000






'Kersenvrede' 2009-2015 tempera en alkyd/karton/paneel
11,5 x 15,5 cm - Euro 5.000






'Zwart Stilleven' 1987 tempera en alkyd/papier op karton
36 x 27,5 cm - Euro 4.500






'Watermeisje' 2009, gemengde techniek/papier op karton
19 x 15 cm (verkocht-sold)





In memoriam Peter van Poppel (1945-2023)

Hoezeer ook mijn persoonlijke voorkeur bij de selectie van al mijn kunstenaars doorklinkt, toch ben ik ervan overtuigd dat later zal blijken dat er objectievere maatstaven in het geding waren, en zijn, omdat zij een voor niet iedereen zichtbare lijn vanuit het verleden hebben doorgetrokken naar het nu. Peter van Poppel heeft dat op onnavolgbare wijze gedaan. Geen schilder die zo treffend menselijke zwakheden kon weergeven, soms bijna als een parodie, maar ik zeg dus bijna, want het was net anders. De kunstwereld struikelde daar een beetje over, maar gelukkig kreeg zijn talent in een ruime kring van fijnproevers bekendheid, en er zijn heel wat musea die hem opmerkten čn schilderijen in hun collectie hebben, of graag willen hebben.

Van Poppel was decennialang verbonden aan een andere galerie. Na jaren van geduld lag de weg naar samenwerking voor ons open. Voor die goed en wel op gang kwam was zijn tijd voorbij. en lag er een tentoonstelling in het verschiet. Maar ja, het lot beschikte nogmaals, en toen was het te laat. Wel beschouw ik het als een eer om Peters artistieke genie ook na zijn dood te blijven uitdragen, zoals ik dat ook doe met de anderen. Al beslaat mijn eigen carričre al bijna 55 jaar, maar Peter heb ik te kort van dichtbij meegemaakt. Was dat maar langer geweest.
Koen Nieuwendijk.




In Memoriam Peter van Poppel (1945-2023)

As much as personal preference has always had free rein in my selection of every single one of my artists, I firmly believe that in time more objective standards will be shown to have been, and continue to be, involved owing to their having drawn a temporarily invisible line – or a disregarded one, and yes, I use the term with a tinge of bitterness, as I will explain on another occasion – from the past to the here and now. This is precisely what Peter van Poppel in his own inimitable way was all about, with his unique gift of depicting human frailties, quirks and capers with deadly accuracy, sometimes in near-parody but without ever going overboard. Although the art world tended to a certain extent to berate him for this very reason, his talent rightly earned recognition among a wide-ranging circle of connoisseurs including a fair few museums that noticed him and whose walls his work ended up adorning or which continue to this day to be keenly interested in adding him to their collection. The word “indebtedness” has been known to be bandied about, meaning that the artists in question have drawn inspiration from their predecessors, without appreciating that this is pure necessity if the future is to have a modicum of coherence. This too is something I’ll be happy to get back to when the time is right, although I’m convinced that many of you already know instinctively what I’m talking about.

Peter van Poppel entertained a decades-long affiliation with another art gallery – much to my regret, it is true, but poaching is not a practice I would ever stoop to. After years of patience fate decided, we set up an affiliation and an exhibition was in the offing. Sadly fate intervened once again, except that this time around it delivered the ultimate coup de grace. And yet despite this regretful turn of events I consider it an honour and privilege posthumously to continue representing Peter’s interests (this being standard practice when one of my affiliated artists passes on).

Despite the fact that my own career has spanned more than a half-century, I only experienced Peter up close for a short time. Would that it could have been longer …
Koen Nieuwendijk.
(Translation Tekstwerk, Amsterdam)










TOP